Saturday, March 03, 2012

**Pekebun Temui Mayat Dibakar, Ditimbus Daun Sawit**

AYER HITAM: Seorang pekebun terkejut apabila menemui mayat reput dipercayai mangsa pembunuhan dan dibakar sebelum ditimbus dengan daun kelapa sawit dalam kebunnya, dekat Kampung Jawa, di sini, pagi semalam. 


Ketua Polis Batu Pahat, Asisten Komisioner Din Ahmad, berkata mayat berkenaan ditemui pekebun berkenaan ketika sedang membersihkan kawasan berkenaan, kira-kira jam 9 pagi.

“Pemilik kebun yang bekerja sendirian itu terkejut apabila menemui mayat dengan kesan bakar dan ditimbus separuh badan dengan daun sawit ketika melakukan pembersihan kawasan itu.

“Mayat berkenaan ditemui dalam lopak berair di kebun sawit berkenaan, yang terletak kira-kira 700 meter dari jalan masuk utama Kampung Jawa. Berikutan penemuan itu, pekebun terbabit membuat laporan polis sebelum sepasukan penyiasat dikejarkan ke lokasi, kira-kira jam 9.30 pagi. 

“Hasil siasatan di tempat kejadian, polis menemui kesan di permukaan tanah kira-kira 10 meter dari mayat berkenaan yang dipercayai menjadi tempat pembakaran mangsa sebelum mayatnya dibuang dalam lopak itu," katanya, di sini, semalam. 

Din berkata, identiti mangsa masih belum dapat dikenal pasti berikutan keadaan mayat yang sudah reput dan rentung kerana dipercayai sudah lima hari berada di lokasi itu, hasil pemeriksaan oleh Unit Siasatan Forensik Polis Johor. 

“Mayat mangsa sudah dihantar ke Hospital Batu Pahat untuk bedah siasat dan kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan,” katanya.

No comments:

Post a Comment